De basis voor geestelijke gezondheid

Overname activiteiten Indigo

Contact opnemen

Veel gestelde vragen

Op deze pagina houden we alle veel gestelde vragen en antwoorden bij over de overname van activiteiten van Indigo Brabant door Centiv. Laatst bijgewerkt op 26-01-2021.

Behoud ik mijn originele plek op de wachtlijst nu het overgaat naar Centiv?

Ja. De wachttijd zou hierdoor niet langer moeten duren dan normaal. Kijk voor de actuele wachttijden op www.centiv.nl/wachttijd

Gaat mijn behandelaar ook over naar Centiv?

De volgende behandelaren gaan over naar Centiv: Judith Timmermans, Pierre Schalken, Meral Quint, Michelle Janssens en Esther van Dick. Overige behandelaren gaan uit dienst of blijven bij Indigo actief. Uw behandelaar zal u informeren wat voor u eventueel consequenties zijn.

Krijg ik extra kosten door de overgang?

Wanneer u toestemming geeft aan Indigo Brabant om uw informatie over te zetten naar Centiv, dan kan uw bestaande traject doorgang blijven vinden, tenzij deze is afgesloten. Centiv heeft een contract met bijna alle zorgverzekeraars en de behandeling wordt dan ook gewoon vergoed. Uw eigen risico zal dan niet extra aangesproken worden wanneer uw behandeling wordt voortgezet zonder nieuw traject. Wanneer u niet wilt dat uw gegevens overgezet worden naar Centiv dan zal uw behandeling worden voortgezet bij Indigo door een andere behandelaar of zal uw behandeling worden afgesloten. Wanneer er een nieuw traject start bij Centiv dan zal uiteraard wel het eigen risico opnieuw kunnen worden aangesproken.

Wat zijn de verschillen tussen Indigo en Centiv?

In behandelaanbod is Centiv iets breder dan Indigo, maar heeft verder dezelfde mogelijkheden. Het behandelaanbod is te zien op Behandelingen. Bij Centiv werken ook verpleegkundig specialisten die extra gespecialiseerd zijn in chronische begeleiding en medicatie, dus dat zou voor de chronische doelgroep een verrijking kunnen geven.

Centiv doet geen preventie activiteiten: dit blijft Indigo gewoon doorzetten.

Hoe kan ik naar Centiv verwijzen?

Dit kan via zorgdomein, PoZoB/DoH zorgstraat of via fax of e-mail.

Mijn vraag staat er niet bij!

E-mail ons dan op verbeterpunten@centiv.nl of bel ons op 088-4782200. Dan voegen we snel hier het antwoord toe.