De basis voor geestelijke gezondheid

Het coronavirus

Er is veel veranderd sinds het Coronavirus zijn intrede deed. Inmiddels zijn de meeste behandelingen heel succesvol omgevormd naar een combinatie tussen fysieke afspraken en digitale (beeldbellen) afspraken. Een groot aantal behandelingen is ook volledig digitaal mogelijk! Op die manier kunt u sneller terecht als er ergens bij Centiv een plek vrij komt en hoeft dus minder lang te wachten. Daarbij scheelt het reistijd en is het flexibeler te plannen. Wanneer uw behandelaar u heeft uitgenodigd voor een online behandeling, dan kunt u de handleiding raadplegen via de volgende pagina: www.centiv.nl/onlinebehandeling.

Veel gestelde vragen (bijgewerkt 30-09-2020):

Vraag: Kan ik veilig naar mijn behandel locatie van Centiv komen?
Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM (zie https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19 ) en doen onze uiterste best om uw (en onze) veiligheid te borgen, echter is 100% zekerheid nooit haalbaar. Mocht u zich hier niet prettig bij voelen, geef dit dan aan richting uw behandelaar of ons secretariaat.

Vraag: Wat moet ik doen als ik (lichte) verkoudheidsklachten heb en een fysieke afspraak heb?
Als u de afspraak diezelfde dag heeft ingepland, neem dan zsm telefonisch contact met ons op via 088-478 2200.
Merkt u de klachten al eerder op, stuur dan een e-mail naar uw behandelaar zelf, of naar info@centiv.nl. Uw behandelaar zal waar mogelijk en wenselijk de afspraak omzetten naar digitaal contact via (beeld)bellen.

Vraag: Wat moet ik doen als ik (of mijn huisgenoot) in afwachting ben van een Coronatest en een fysieke afspraak heb?
Meld dit zo snel als mogelijk aan uw behandelaar of ons secretariaat. De afspraak wordt – waar mogelijk – omgezet naar een digitaal contact, indien dit niet mogelijk of wenselijk is wordt deze verzet. Dit gebeurt altijd in overleg tussen behandelaar en cliënt.

Vraag: Gaan groepsbehandelingen door?
Vrijwel alle groepen vinden inmiddels weer doorgang. Afhankelijk van de groepsgrootte en behandelinhoudelijke aspecten gebeurt dit op locatie of via beeldbellen. Uw behandelaar kan u hierover informeren.

Vraag: Moet ik een mondkapje op als ik naar de locatie kom?
Vooralsnog is het niet verplicht om een mondkapje te dragen. Mocht u zich hierbij prettiger voelen, doe dan zeker een mondkapje op in de gezamenlijke ruimtes en – indien gewenst – ook in de spreekkamer.

Vraag: Wat moet ik doen als mijn vraag er niet tussen staat?
E-mail uw vraag naar verbeterpunten@centiv.nl. Dan zullen wij uw vraag beantwoorden en tevens eventueel dit overzicht aanpassen.